| KAJIAN SUFISME JAWA | |
|
+21martinus cafein_drunk aeryoe Soni_Kyocera wasno95@yahoo.co.id lumut tolex Asmaraningtyas rizky Ngabehi_km dede_dap iwan setiawan kliwon semin republik alam ghaib imamchoo gaplex kandar syamsuri bayo Wonosingo Ngali Kidul dhoweh212 25 posters |
|
Pengirim | Message |
---|
dhoweh212 KorLap
Lokasi : Batam/S'Pore Reputation : 0 Join date : 19.05.08
| Subyek: KAJIAN SUFISME JAWA Tue Jun 03, 2008 10:41 pm | |
| WEJANGAN SUNAN KALIJAGA
Wejangan Kanjeng Sunan Kalijogo marang Kyai Ageng Bayat Semarang (Sekar Macapat – kanthi Tembang Dandang Gulo).
Urip iku neng ndonya tan lami. Umpamane jebeng menyang pasar. Tan langgeng neng pasar bae. Tan wurung nuli mantuk. Mring wismane sangkane uni. Ing mengko aja samar. Sangkan paranipun. Ing mengko podo weruha. Yen asale sangkan paran duk ing nguni. Aja nganti kesasar.
Yen kongsiho sasar jeroning pati. Dadya tiwas uripe kesasar. Tanpa pencokan sukmane. Separan-paran nglangut. Kadya mega katut ing angin. Wekasan dadi udan. Mulih marang banyu. Dadi bali muting wadag. Ing wajibe sukma tan kena ing pati Langgeng donya akherat.
MANUNGGALING KAWULO LAN GUSTI
Berikut sebagian dari artikel Kejawen yang berjudul : Menggapai Wahyu Dyatmiko karya Ki Sondang Mandali untuk menambah pengetahuan kita.
Dalam ajaran Kejawen ada istilah “Manunggaling Kawula Gusti”. Hal ini sering diartikan bahwa menyatunya manusia (kawula) dengan Tuhan (Gusti). Anggapan bahwa Gusti sebagai personifikasi Tuhan kurang tepat. Gusti (Pangeran, Ingsun) yang dimaksud adalah personifikasi dari Dzat Urip (Kesejatian Hidup), derivate (emanasi, pancaran, tajali) Tuhan.
Hal ini bisa dilihat dari “Wirid 8 Pangkat Kejawen”:
Wejangan panetepan santosaning pangandel, yaiku bubuka-ning kawruh manunggaling kawula-gusti sing amangsit pikukuh anggone bisa angandel (yakin) menawa urip pribadi kayektene rinasuk dening dzate Pangeran (Dzat Urip, Sejating Urip). Pangeran iku ya jumenenge urip kita pribadi sing sejati. Roroning atunggal, sing sinebut ya sing anebut. Dene pangertene utusan iku cahya kita pribadi, karana cahya kita iku dadi panengeraning Pageran. Dununge mangkene : “Sayekti temen kabeh tumeka marang sira utusaning Pangeran metu saka awakira, mungguh utusan iku nyembadani barang saciptanira, yen angandel yekti antuk sih pangapuraning Pangeran”. Menawa bisa nampa pituduh sing mangkene diarah awas ing panggalih, ya urip kita pribadi iki jumenenging nugraha lan kanugrahan. Nugraha iku gusti, kanugrahan iku kawula. Tunggaal tanpa wangenan ana ing badan kita pribadi.
Terjemahannya:
Ajaran pemantapan keyakinan, yaitu pembukanya kawruh (ilmu) “Manunggaling Kawula Gusti” yang memberikan wangsit (petunjuk) keteguhan untuk bisa yakin bahwa hidup kita pribadi sesungguhnya dirasuki Dzatnya Pangeran Pangeran (Dzat Urip, Sejatining Urip). Pangeran itu bertahtanya pada hidup kita yang sejati. Dwitunggal (roroning atunggal) yang disebut dan yang menyebut. Sedangkan pengertian utusan itu cahaya hidup kita pribadi, karena cahaya hidup kita itu menjadi pertanda adanya Pangeran. Maksudnya : “Sesungguhnya nyata semua datang kepada kamu utusan Pangeran (memancar) keluar dari dirimu sendiri. Sebenarnya utusan itu mencukupi semua yang kamu inginkan, kalau percaya pasti mendapatkan pengampunan dari Pangeran”. Bila bisa menerima petunjuk yang seperti ini supaya awas dan hati-hati, ya hidup kita ini bertahtanya nugraha dan anugrah. Nugraha itu gusti (tuan) sedang anugrah itu kawula (abdi). Bersatu tanpa batas pemisah dalam badan kita sendiri.
Diposting oleh Mistikus Cinta | |
|
| |
Wonosingo Ngali Kidul Pengawas
Lokasi : Gunungkidul Reputation : 20 Join date : 06.05.08
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Wed Jun 04, 2008 5:44 pm | |
| - dhoweh212 wrote:
- WEJANGAN SUNAN KALIJAGA
Wejangan Kanjeng Sunan Kalijogo marang Kyai Ageng Bayat Semarang (Sekar Macapat – kanthi Tembang Dandang Gulo).
Urip iku neng ndonya tan lami. Umpamane jebeng menyang pasar. Tan langgeng neng pasar bae. Tan wurung nuli mantuk. Mring wismane sangkane uni. Ing mengko aja samar. Sangkan paranipun. Ing mengko podo weruha. Yen asale sangkan paran duk ing nguni. Aja nganti kesasar.
Yen kongsiho sasar jeroning pati. Dadya tiwas uripe kesasar. Tanpa pencokan sukmane. Separan-paran nglangut. Kadya mega katut ing angin. Wekasan dadi udan. Mulih marang banyu. Dadi bali muting wadag. Ing wajibe sukma tan kena ing pati Langgeng donya akherat.
MANUNGGALING KAWULO LAN GUSTI
Berikut sebagian dari artikel Kejawen yang berjudul : Menggapai Wahyu Dyatmiko karya Ki Sondang Mandali untuk menambah pengetahuan kita.
Dalam ajaran Kejawen ada istilah “Manunggaling Kawula Gusti”. Hal ini sering diartikan bahwa menyatunya manusia (kawula) dengan Tuhan (Gusti). Anggapan bahwa Gusti sebagai personifikasi Tuhan kurang tepat. Gusti (Pangeran, Ingsun) yang dimaksud adalah personifikasi dari Dzat Urip (Kesejatian Hidup), derivate (emanasi, pancaran, tajali) Tuhan.
Hal ini bisa dilihat dari “Wirid 8 Pangkat Kejawen”:
Wejangan panetepan santosaning pangandel, yaiku bubuka-ning kawruh manunggaling kawula-gusti sing amangsit pikukuh anggone bisa angandel (yakin) menawa urip pribadi kayektene rinasuk dening dzate Pangeran (Dzat Urip, Sejating Urip). Pangeran iku ya jumenenge urip kita pribadi sing sejati. Roroning atunggal, sing sinebut ya sing anebut. Dene pangertene utusan iku cahya kita pribadi, karana cahya kita iku dadi panengeraning Pageran. Dununge mangkene : “Sayekti temen kabeh tumeka marang sira utusaning Pangeran metu saka awakira, mungguh utusan iku nyembadani barang saciptanira, yen angandel yekti antuk sih pangapuraning Pangeran”. Menawa bisa nampa pituduh sing mangkene diarah awas ing panggalih, ya urip kita pribadi iki jumenenging nugraha lan kanugrahan. Nugraha iku gusti, kanugrahan iku kawula. Tunggaal tanpa wangenan ana ing badan kita pribadi.
Terjemahannya:
Ajaran pemantapan keyakinan, yaitu pembukanya kawruh (ilmu) “Manunggaling Kawula Gusti” yang memberikan wangsit (petunjuk) keteguhan untuk bisa yakin bahwa hidup kita pribadi sesungguhnya dirasuki Dzatnya Pangeran Pangeran (Dzat Urip, Sejatining Urip). Pangeran itu bertahtanya pada hidup kita yang sejati. Dwitunggal (roroning atunggal) yang disebut dan yang menyebut. Sedangkan pengertian utusan itu cahaya hidup kita pribadi, karena cahaya hidup kita itu menjadi pertanda adanya Pangeran. Maksudnya : “Sesungguhnya nyata semua datang kepada kamu utusan Pangeran (memancar) keluar dari dirimu sendiri. Sebenarnya utusan itu mencukupi semua yang kamu inginkan, kalau percaya pasti mendapatkan pengampunan dari Pangeran”. Bila bisa menerima petunjuk yang seperti ini supaya awas dan hati-hati, ya hidup kita ini bertahtanya nugraha dan anugrah. Nugraha itu gusti (tuan) sedang anugrah itu kawula (abdi). Bersatu tanpa batas pemisah dalam badan kita sendiri.
Diposting oleh Mistikus Cinta Hehehehehehehheeeee................Memang apa yg anda bicarakan benar.....Cuman manusia dan anak muda sekarang belum paham akan semua itu.......tingkatan ilmu apa aja ya larinya akan ke situ Brurrrr........Dan itu bukan kejawen tapi bagian dari ajaran widhatul wujud.... | |
|
| |
bayo KorLap
Reputation : 3 Join date : 22.05.08
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Wed Jun 04, 2008 6:02 pm | |
| mambu siti jenar kie | |
|
| |
Wonosingo Ngali Kidul Pengawas
Lokasi : Gunungkidul Reputation : 20 Join date : 06.05.08
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Wed Jun 04, 2008 10:19 pm | |
| - bayo wrote:
- mambu siti jenar kie
Bukane mambu siti jenar mas......jowo...kuwi universal.....lan jowo kuwi mau nek gur di utak2 dewe susah...perlu ono sing mbimbing...nek gur filsafat liyane gur pathokan buku gampang....... Horo cobo artine siti jenar kuwi opo lan sopo??? | |
|
| |
syamsuri Lurah
Lokasi : Cibinong Reputation : 1 Join date : 22.03.09
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Tue Apr 07, 2009 12:32 am | |
| - Wonosingo Ngali Kidul wrote:
- bayo wrote:
- mambu siti jenar kie
Bukane mambu siti jenar mas......jowo...kuwi universal.....lan jowo kuwi mau nek gur di utak2 dewe susah...perlu ono sing mbimbing...nek gur filsafat liyane gur pathokan buku gampang.......
Horo cobo artine siti jenar kuwi opo lan sopo??? nek jare aku siti artine lemah, jenar artine abang.. bener raaa!!. dadi siti jenar yaiku lemah abang, koyo lemah kuburan. podo wae ngomongke wong sing wis mati. lha mulane angger ngomong masalah siti jenar, ora bakalan adoh soko ngomang ake manunggaling kawulo gusti. sebab jasade wis dadi bathang. iyo po raaa..??? | |
|
| |
kandar Presidium
Lokasi : jakarta asli Kemiri, Tanjung sari Reputation : 25 Join date : 23.08.08
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Tue Apr 07, 2009 9:46 am | |
| nek miturut aku..
nek imane rung patiho kuat orasah sinau masalah sufi.. ben ora tercebur ke hal2 yg tidak di ridhoi..
mending sinau kepiye ngibadah sing bener, lan dibarengi ngakeh2hi nyenyuwun pangapuro.. ben khusnul khotimah..(maap yen salah eja).. | |
|
| |
gaplex Koordinator
Lokasi : KARANG DUWET,KARANG MOJO,CILEDUG Reputation : 7 Join date : 07.01.09
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Tue Apr 07, 2009 10:18 am | |
| aku ra melu2 tak moco wae nggo nambah
pengetahuan...... ;) ;) ;) | |
|
| |
imamchoo Warga
Lokasi : blitar Reputation : 0 Join date : 15.04.09
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Wed Apr 15, 2009 12:44 pm | |
| - Wonosingo Ngali Kidul wrote:
- bayo wrote:
- mambu siti jenar kie
Bukane mambu siti jenar mas......jowo...kuwi universal.....lan jowo kuwi mau nek gur di utak2 dewe susah...perlu ono sing mbimbing...nek gur filsafat liyane gur pathokan buku gampang.......
Horo cobo artine siti jenar kuwi opo lan sopo??? mugo2 ono sing sepaham,lek gak sepaham malah dadi padu.... | |
|
| |
syamsuri Lurah
Lokasi : Cibinong Reputation : 1 Join date : 22.03.09
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Thu Apr 30, 2009 1:11 am | |
| - imamchoo wrote:
- Wonosingo Ngali Kidul wrote:
- bayo wrote:
- mambu siti jenar kie
Bukane mambu siti jenar mas......jowo...kuwi universal.....lan jowo kuwi mau nek gur di utak2 dewe susah...perlu ono sing mbimbing...nek gur filsafat liyane gur pathokan buku gampang.......
Horo cobo artine siti jenar kuwi opo lan sopo??? mugo2 ono sing sepaham,lek gak sepaham malah dadi padu.... Padhu...!! kuwi biso wae kedadeyan.... yen masing - masing podho rebut benerrr. nanging yan dho rebut salah ra mungkin dadi padhu..! contone.... maliko lagi podo pacaran...., saben ono masalah pasti masing - masing podo ngakoni ... yo wis mass...., yo wis dhiiikk aku sing luput, udhu... tapi aku sing salah. iyo ra..??? iki sing sepisan. Ke dua Bisa menjadi pertengkaran... manakala kita belum bisa mengendalikan nafsu-nafsu yang berada didalam diri kita. atau belum mengenal siapa sesungguhnya diri kita ini. Sedulur papat limo pancer yodho dienggo to. | |
|
| |
republik alam ghaib Lurah
Lokasi : ponorogo Reputation : 1 Join date : 19.05.09
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Wed May 20, 2009 1:24 pm | |
| kabeh iku iso nambahi kaweruh kangge aku.....matur suwun. monggo sing apik di gunakne sing elek yo ra usah di gawe....bener ora iku relatif....keyakinan ra iso di paksakan.kabeh bali marang atine dewe2 | |
|
| |
kliwon semin Koordinator
Lokasi : jakarta Reputation : 6 Join date : 19.02.09
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Mon May 25, 2009 11:55 pm | |
| sing ora jero rasah moco.......
mengko ndak salah pengertian, | |
|
| |
iwan setiawan KorLap
Lokasi : jakarta,pondok gede bekasi Reputation : 4 Join date : 18.07.09
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Thu May 13, 2010 12:02 pm | |
| sebagai warna wawasan ga masalah,memang sangat beda antara ilmu jawa dengan ilmu agama,kalo menurut saya monggo saja belajarlah sebanyak yang kau mau ambilah sebagian yang bermanfaat untukmu.....manunggaling gusti itu perwujudan penyerahan persujudan pentauhidan penyembahan makluk kepada sang maha hakiki. | |
|
| |
dede_dap Lurah
Lokasi : Wonosari Reputation : 1 Join date : 13.05.10
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Fri May 14, 2010 7:42 pm | |
| @atas : mang bedanya apa mas??? | |
|
| |
Ngabehi_km Lurah
Lokasi : jakarta Reputation : 0 Join date : 17.10.08
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Sat May 15, 2010 10:05 am | |
| Melu kang Dede_dap wae, bengi-bengi krubung sarung terus mblusuk nang kebonan golek gogrokan pelem sing di untal codot....., weleh-weleh asyik tenan. | |
|
| |
dede_dap Lurah
Lokasi : Wonosari Reputation : 1 Join date : 13.05.10
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Sat May 15, 2010 6:14 pm | |
| maksude opo kang?? ;)
gonaku rung awoh kok pelem'e ...hehehehe | |
|
| |
Ngabehi_km Lurah
Lokasi : jakarta Reputation : 0 Join date : 17.10.08
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Mon May 17, 2010 10:28 am | |
| - dede_dap wrote:
- maksude opo kang?? ;)
gonaku rung awoh kok pelem'e ...hehehehe maksude kaya fotone sampeyan kuwi lho"krubungan sarung" | |
|
| |
dede_dap Lurah
Lokasi : Wonosari Reputation : 1 Join date : 13.05.10
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Mon May 17, 2010 5:26 pm | |
| hahahaha..... kui dudu sarung.... bathik.... | |
|
| |
iwan setiawan KorLap
Lokasi : jakarta,pondok gede bekasi Reputation : 4 Join date : 18.07.09
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Tue May 25, 2010 1:05 pm | |
| - dede_dap wrote:
- @atas : mang bedanya apa mas???
ilmu kejawen kuwi ilmu literature wong jowo..............yen ilmu agama kusus islam kuwi literature wong arab...........jelas beda budaya antar negara.....mengkono | |
|
| |
dede_dap Lurah
Lokasi : Wonosari Reputation : 1 Join date : 13.05.10
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Tue May 25, 2010 8:18 pm | |
| brati yo ampuh tnan nek sunan kalijogo yo... | |
|
| |
iwan setiawan KorLap
Lokasi : jakarta,pondok gede bekasi Reputation : 4 Join date : 18.07.09
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Wed Jun 09, 2010 12:00 pm | |
| - dede_dap wrote:
- brati yo ampuh tnan nek sunan kalijogo yo...
yo jelas................nek ora ampuh ora didadeke sunan karo ALLAH | |
|
| |
rizky Pengawas
Lokasi : Nganjuk-Wonosari-bekasi Reputation : 7 Join date : 24.08.09
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Wed Jun 09, 2010 1:58 pm | |
| | |
|
| |
dede_dap Lurah
Lokasi : Wonosari Reputation : 1 Join date : 13.05.10
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Thu Jun 10, 2010 7:41 pm | |
| | |
|
| |
Asmaraningtyas Camat
Lokasi : Karangmojo Reputation : 39 Join date : 08.01.09
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Tue Jun 15, 2010 12:17 pm | |
| Urip iku sa temene mung sawiji yaiku asale saka dzat sing urip sing ora butuh marang sakliyane. mula uripe manungsa iku satemene asale saka dzat urip iku mau yaiku SDing maha kuasa. mula sampurnaning ngaurip iku yen uripe manungasa iku bali menyang asale yaiku bali menyak dzat sing urip mau. tegese sangkan lan paran iku padha mung siji yaiku sing maha kuasa. lha bali sing sampuran iku gambarane kaya tetesing banyu udan mlebu segara. saking sampurnane baline tetesing udan menyang segar iku awake dhewe ora bakal bisa mbedakake endi sing mau tetesan udan lan endi sing maune segara. kaya ngono iku gambarane sampurnane sangkan lan paran.
sangkan paran iku kenapa padha dirembug saiki ana ing ngalam donya? awit jantraning sangkan paran iku ora gampang. uriping manungsa iku wis lepas saka sangkane ketutupan donya ketutpan daging lan rah sing dadi bandaning manungsa. kanmongko daging lan darahing manugsa iku ngawa penyakit kanggone urip yaiku hawa nepsu. yen ta manungsa ora bisa meper hawanapsune mula manungsa iku bakaln saya ketutupan lan saya adoh saka sangkane lan aja ngajab bisa bali neng parane. Mula marang sira kabeh. eling elinegn wekas mami...ajaj padha nguja hawa lan nepsu, malah nek isa kurangana lan bungkemen hama nepsu nira. gampange aturen hawa nepsumu hawa napsu kudu manut sira dudu sira sing nuruti hawa nepsu lan hawanepsu sing amarentah maarang jeneng para. athi budi lan jiwa iku kuncine yang ati budi lan jiwa bisa luput saka panggodane napsu mula artine jiwamu bisa menang musuh marang nafsu candala sing manggon ana badan wadagmu. mula ana unen unen warangka manjing curiga curiga manjing warangka, maksude curiga/ keris iku isine, isi awake manungsa yaiku jiwa. lan warangka iku maksude badan wadag manungsa. curiga majing warangka iku wis sak trepe merga jiwa iku anan njero badaning manungsa, nanging yen warangka manjing curiga iku maksude kabeh napsu sing disebabke daging lan getihe manungsa iku kudu bisa disimpen dimanjingke dileboke anan njero jiwaning manugsa, dimen ora nggugu karepe dhewe. iki uga sing dikarepke yen simbah mbiyen muni ' kodok ngemuli lenge" makdude ya padha karo warangka manjing curiga/ keris. yen bisa nglakoni sing mengke di jamin bakal bisa ngileati urip kanthi slamet. sangkan lan paran iku bisa mung sawiji. lan awake dhewe bisa bali nyang sangkan lan paraning dumadi iku..... | |
|
| |
tolex KorLap
Lokasi : jambi Reputation : 0 Join date : 23.07.09
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Fri Jun 18, 2010 11:09 am | |
| - Asmaraningtyas wrote:
- Urip iku sa temene mung sawiji yaiku asale saka dzat sing urip sing ora butuh marang sakliyane. mula uripe manungsa iku satemene asale saka dzat urip iku mau yaiku SDing maha kuasa. mula sampurnaning ngaurip iku yen uripe manungasa iku bali menyang asale yaiku bali menyak dzat sing urip mau. tegese sangkan lan paran iku padha mung siji yaiku sing maha kuasa. lha bali sing sampuran iku gambarane kaya tetesing banyu udan mlebu segara. saking sampurnane baline tetesing udan menyang segar iku awake dhewe ora bakal bisa mbedakake endi sing mau tetesan udan lan endi sing maune segara. kaya ngono iku gambarane sampurnane sangkan lan paran.
sangkan paran iku kenapa padha dirembug saiki ana ing ngalam donya? awit jantraning sangkan paran iku ora gampang. uriping manungsa iku wis lepas saka sangkane ketutupan donya ketutpan daging lan rah sing dadi bandaning manungsa. kanmongko daging lan darahing manugsa iku ngawa penyakit kanggone urip yaiku hawa nepsu. yen ta manungsa ora bisa meper hawanapsune mula manungsa iku bakaln saya ketutupan lan saya adoh saka sangkane lan aja ngajab bisa bali neng parane. Mula marang sira kabeh. eling elinegn wekas mami...ajaj padha nguja hawa lan nepsu, malah nek isa kurangana lan bungkemen hama nepsu nira. gampange aturen hawa nepsumu hawa napsu kudu manut sira dudu sira sing nuruti hawa nepsu lan hawanepsu sing amarentah maarang jeneng para. athi budi lan jiwa iku kuncine yang ati budi lan jiwa bisa luput saka panggodane napsu mula artine jiwamu bisa menang musuh marang nafsu candala sing manggon ana badan wadagmu. mula ana unen unen warangka manjing curiga curiga manjing warangka, maksude curiga/ keris iku isine, isi awake manungsa yaiku jiwa. lan warangka iku maksude badan wadag manungsa. curiga majing warangka iku wis sak trepe merga jiwa iku anan njero badaning manungsa, nanging yen warangka manjing curiga iku maksude kabeh napsu sing disebabke daging lan getihe manungsa iku kudu bisa disimpen dimanjingke dileboke anan njero jiwaning manugsa, dimen ora nggugu karepe dhewe. iki uga sing dikarepke yen simbah mbiyen muni ' kodok ngemuli lenge" makdude ya padha karo warangka manjing curiga/ keris. yen bisa nglakoni sing mengke di jamin bakal bisa ngileati urip kanthi slamet. sangkan lan paran iku bisa mung sawiji. lan awake dhewe bisa bali nyang sangkan lan paraning dumadi iku..... mumet nyimak-e pakde.. tapi ga po2 la.. lanjutttttttttttttttttttttttttttttttttt | |
|
| |
tolex KorLap
Lokasi : jambi Reputation : 0 Join date : 23.07.09
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Fri Jun 18, 2010 11:17 am | |
| - Asmaraningtyas wrote:
- Urip iku sa temene mung sawiji yaiku asale saka dzat sing urip sing ora butuh marang sakliyane. mula uripe manungsa iku satemene asale saka dzat urip iku mau yaiku SDing maha kuasa. mula sampurnaning ngaurip iku yen uripe manungasa iku bali menyang asale yaiku bali menyak dzat sing urip mau. tegese sangkan lan paran iku padha mung siji yaiku sing maha kuasa. lha bali sing sampuran iku gambarane kaya tetesing banyu udan mlebu segara. saking sampurnane baline tetesing udan menyang segar iku awake dhewe ora bakal bisa mbedakake endi sing mau tetesan udan lan endi sing maune segara. kaya ngono iku gambarane sampurnane sangkan lan paran.
sangkan paran iku kenapa padha dirembug saiki ana ing ngalam donya? awit jantraning sangkan paran iku ora gampang. uriping manungsa iku wis lepas saka sangkane ketutupan donya ketutpan daging lan rah sing dadi bandaning manungsa. kanmongko daging lan darahing manugsa iku ngawa penyakit kanggone urip yaiku hawa nepsu. yen ta manungsa ora bisa meper hawanapsune mula manungsa iku bakaln saya ketutupan lan saya adoh saka sangkane lan aja ngajab bisa bali neng parane. Mula marang sira kabeh. eling elinegn wekas mami...ajaj padha nguja hawa lan nepsu, malah nek isa kurangana lan bungkemen hama nepsu nira. gampange aturen hawa nepsumu hawa napsu kudu manut sira dudu sira sing nuruti hawa nepsu lan hawanepsu sing amarentah maarang jeneng para. athi budi lan jiwa iku kuncine yang ati budi lan jiwa bisa luput saka panggodane napsu mula artine jiwamu bisa menang musuh marang nafsu candala sing manggon ana badan wadagmu. mula ana unen unen warangka manjing curiga curiga manjing warangka, maksude curiga/ keris iku isine, isi awake manungsa yaiku jiwa. lan warangka iku maksude badan wadag manungsa. curiga majing warangka iku wis sak trepe merga jiwa iku anan njero badaning manungsa, nanging yen warangka manjing curiga iku maksude kabeh napsu sing disebabke daging lan getihe manungsa iku kudu bisa disimpen dimanjingke dileboke anan njero jiwaning manugsa, dimen ora nggugu karepe dhewe. iki uga sing dikarepke yen simbah mbiyen muni ' kodok ngemuli lenge" makdude ya padha karo warangka manjing curiga/ keris. yen bisa nglakoni sing mengke di jamin bakal bisa ngileati urip kanthi slamet. sangkan lan paran iku bisa mung sawiji. lan awake dhewe bisa bali nyang sangkan lan paraning dumadi iku..... mumet nyimak-e pakde.. tapi ga po2 la.. lanjutttttttttttttttttttttttttttttttttt | |
|
| |
Asmaraningtyas Camat
Lokasi : Karangmojo Reputation : 39 Join date : 08.01.09
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Fri Jun 18, 2010 3:57 pm | |
| | |
|
| |
lumut Lurah
Lokasi : magelang Reputation : 0 Join date : 02.06.10
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Sat Jun 19, 2010 12:21 am | |
| nadyan kawula punika asli jawi, amanging mboten mudheng je. hehehehehehe | |
|
| |
wasno95@yahoo.co.id Warga
Lokasi : Gunungkidul-Jakarta Reputation : 0 Join date : 09.01.10
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Mon Nov 22, 2010 2:24 pm | |
| | |
|
| |
Soni_Kyocera Koordinator
Lokasi : Bojong Gede-Bogor Reputation : 3 Join date : 04.08.10
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Mon Nov 22, 2010 5:18 pm | |
| - Asmaraningtyas wrote:
- Urip iku sa temene mung sawiji yaiku asale saka dzat sing urip sing ora butuh marang sakliyane. mula uripe manungsa iku satemene asale saka dzat urip iku mau yaiku SDing maha kuasa. mula sampurnaning ngaurip iku yen uripe manungasa iku bali menyang asale yaiku bali menyak dzat sing urip mau. tegese sangkan lan paran iku padha mung siji yaiku sing maha kuasa. lha bali sing sampuran iku gambarane kaya tetesing banyu udan mlebu segara. saking sampurnane baline tetesing udan menyang segar iku awake dhewe ora bakal bisa mbedakake endi sing mau tetesan udan lan endi sing maune segara. kaya ngono iku gambarane sampurnane sangkan lan paran.
sangkan paran iku kenapa padha dirembug saiki ana ing ngalam donya? awit jantraning sangkan paran iku ora gampang. uriping manungsa iku wis lepas saka sangkane ketutupan donya ketutpan daging lan rah sing dadi bandaning manungsa. kanmongko daging lan darahing manugsa iku ngawa penyakit kanggone urip yaiku hawa nepsu. yen ta manungsa ora bisa meper hawanapsune mula manungsa iku bakaln saya ketutupan lan saya adoh saka sangkane lan aja ngajab bisa bali neng parane. Mula marang sira kabeh. eling elinegn wekas mami...ajaj padha nguja hawa lan nepsu, malah nek isa kurangana lan bungkemen hama nepsu nira. gampange aturen hawa nepsumu hawa napsu kudu manut sira dudu sira sing nuruti hawa nepsu lan hawanepsu sing amarentah maarang jeneng para. athi budi lan jiwa iku kuncine yang ati budi lan jiwa bisa luput saka panggodane napsu mula artine jiwamu bisa menang musuh marang nafsu candala sing manggon ana badan wadagmu. mula ana unen unen warangka manjing curiga curiga manjing warangka, maksude curiga/ keris iku isine, isi awake manungsa yaiku jiwa. lan warangka iku maksude badan wadag manungsa. curiga majing warangka iku wis sak trepe merga jiwa iku anan njero badaning manungsa, nanging yen warangka manjing curiga iku maksude kabeh napsu sing disebabke daging lan getihe manungsa iku kudu bisa disimpen dimanjingke dileboke anan njero jiwaning manugsa, dimen ora nggugu karepe dhewe. iki uga sing dikarepke yen simbah mbiyen muni ' kodok ngemuli lenge" makdude ya padha karo warangka manjing curiga/ keris. yen bisa nglakoni sing mengke di jamin bakal bisa ngileati urip kanthi slamet. sangkan lan paran iku bisa mung sawiji. lan awake dhewe bisa bali nyang sangkan lan paraning dumadi iku..... Ass. Wr. Wb. Mbah As, . . . . . . gandeng kathah poro sederek ingkang mboten paham, mbok nggih kulo nyuwun tulung di pun Bahasa Indonesia kemawon, mbok menawi upami sampun dipun Bahasa Indonesia saget kathah poro sederek ingkang paham lan mangerti, matur suwun, . . . . . . . . . . . . . Wassalam, | |
|
| |
Asmaraningtyas Camat
Lokasi : Karangmojo Reputation : 39 Join date : 08.01.09
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA Mon Nov 22, 2010 7:58 pm | |
| - Asmaraningtyas wrote:
- Urip iku sa temene mung sawiji yaiku asale saka dzat sing urip sing ora butuh marang sakliyane. mula uripe manungsa iku satemene asale saka dzat urip iku mau yaiku SDing maha kuasa. mula sampurnaning ngaurip iku yen uripe manungasa iku bali menyang asale yaiku bali menyak dzat sing urip mau. tegese sangkan lan paran iku padha mung siji yaiku sing maha kuasa. lha bali sing sampuran iku gambarane kaya tetesing banyu udan mlebu segara. saking sampurnane baline tetesing udan menyang segar iku awake dhewe ora bakal bisa mbedakake endi sing mau tetesan udan lan endi sing maune segara. kaya ngono iku gambarane sampurnane sangkan lan paran.
sangkan paran iku kenapa padha dirembug saiki ana ing ngalam donya? awit jantraning sangkan paran iku ora gampang. uriping manungsa iku wis lepas saka sangkane ketutupan donya ketutpan daging lan rah sing dadi bandaning manungsa. kanmongko daging lan darahing manugsa iku ngawa penyakit kanggone urip yaiku hawa nepsu. yen ta manungsa ora bisa meper hawanapsune mula manungsa iku bakaln saya ketutupan lan saya adoh saka sangkane lan aja ngajab bisa bali neng parane. Mula marang sira kabeh. eling elinegn wekas mami...ajaj padha nguja hawa lan nepsu, malah nek isa kurangana lan bungkemen hama nepsu nira. gampange aturen hawa nepsumu hawa napsu kudu manut sira dudu sira sing nuruti hawa nepsu lan hawanepsu sing amarentah maarang jeneng para. athi budi lan jiwa iku kuncine yang ati budi lan jiwa bisa luput saka panggodane napsu mula artine jiwamu bisa menang musuh marang nafsu candala sing manggon ana badan wadagmu. mula ana unen unen warangka manjing curiga curiga manjing warangka, maksude curiga/ keris iku isine, isi awake manungsa yaiku jiwa. lan warangka iku maksude badan wadag manungsa. curiga majing warangka iku wis sak trepe merga jiwa iku anan njero badaning manungsa, nanging yen warangka manjing curiga iku maksude kabeh napsu sing disebabke daging lan getihe manungsa iku kudu bisa disimpen dimanjingke dileboke anan njero jiwaning manugsa, dimen ora nggugu karepe dhewe. iki uga sing dikarepke yen simbah mbiyen muni ' kodok ngemuli lenge" makdude ya padha karo warangka manjing curiga/ keris. yen bisa nglakoni sing mengke di jamin bakal bisa ngileati urip kanthi slamet. sangkan lan paran iku bisa mung sawiji. lan awake dhewe bisa bali nyang sangkan lan paraning dumadi iku..... ya wis....iki tak terjemahke...baru kali ini aku nerjemahin tulisan sendiri Hidup itu sesungguhnya hanya satu yg berasal dari dzat hidup, dzat yg tidak membutuhkan yg selainNya. Dengan begitu jelas kalau hidupnya manusia itu berasal dari dzat hidup yang maha kuasa itu. Maka sampurnanya hidup manusia itu apabila bias kembali kepada dzat hidup tersebut. Dengan demikian jelas kalau sangkan (asal) dan paran (tujuan ) hidupnya manusia itu satu atau sama yaitu yg maha hidup, asal dari kehidupan, yg maha kuasa. Nah kembalinya manusia ke tujuannya (paran) yg sampurna itu bias digambarkan seperti masuknya atau kembalinya air hujan ke samudra. Saking sampurnanya proses kembali itu kita tdk akan bias membedakan mana air yg tadi adalh tetes hujan dan mana yg asli air samudra. Begitulah gambaran kesempurnaan proses kembali yg baik. Ini adalh gambaran kesempurnaan sangkan dan paran. Dan inilah gambaran kesempurnaan manungaling kawula gusti. Kenapa sangkan paran ini harus dibicarakan sekarng di dunia? Karena arah dari sangkan paran ini tidaklaha mudah. Hidup manusia ini setelah terlepas dari sangkan (asal) dan langsung tidak terhubung dengan asal usulnya itu, karena terpisahkan dan tertutupi daging dan darah. Daging dan darah inilah yg memutus hubungan manusia dengan asalnya, karena daging dan darah lah yg meracuni manusia dengan nafsu. Semakin manusia mengumbar hawa nafsunya akan semakin tertutuplah jalan pulang dan semakin jauh lah dari asalnya. Dalam kondisi begini jangan berharap manusia bias mencapai paran (tujuan hidup) yang mana paran ini sama dengan asal (sangkan) yaitu Allah SWT. Makanya kamu semua ingatlah pesan saya. Jangan mengumbar hawa nafsu, kurangi dan kendalikan nafsu. Nafsulah yg harus menurut kemauan kita, jangan kita yg mengikut kemauan nafsu. Hati, budi dan jiwa adalh kuncinya. Kalau hati, budi dan jiwamu bias terlepas adari godaan nafsu, artinya kalian bias menang dengan musuh terbesar manusia yg tidak untungnya berada di dalam tubuhmu sendiri. makanya ada adagium yg mengatakan ‘ warangka manjing curiga, curiga manjing warangka” (rangka masuk ke dalam keris, keris masuk ke dalam rangka). Keris itu gambaran isi atau jiwa, rangka adalah gambaran bungkus atau badan manusia. Keris di dalam rangka atau jiwa di dalm badan manusia adalh sudah selayaknya. Tapi bagaimana dengan rangka masuk ke dalam keris? Mungkinkah? Ini Cuma symbol, maksudnya hawa nafsu yg ada dibadan, rangka, warangka, harus mampu dipenjarakan dalm jiwa, atau keris. Jadi orang yg bias mengalahkan hawa nafsu badaniah dengan kekutan jiwa dan hatinya, ibarat orang yg mampu memasukkan sarung keris ke dalam kerisnya. Ini juga yg dimaksudkan simbah simbah dulu bila bicara ttg ‘kodok ngemuli lenge’ atau katak menyelimuti lubang persembunyiannya. Kalau bias melakukan ini semua dijamin bakal bias menjalani hidup dengan selamat. Sangkan dan paran (asal dan tujuan) itu sama dan Cuma satu, Allah. Kalau bias hidup seperti yg saya tulis diatas maka akan bias dipastikan kita bsa kembali ke asal kita. Dan akan ada jumbuh atau manunggaling kawulu gusti | |
|
| |
Sponsored content
| Subyek: Re: KAJIAN SUFISME JAWA | |
| |
|
| |
| KAJIAN SUFISME JAWA | |
|